2013年5月28日火曜日

5月27日(斎藤談)


May, 27th (Saito talked)

 4月から仙台より宮古に来ていますが、昨日までは本当にジャンバー(冬用)が必要な寒い日が続いていましたが、今日は本当に暑くなり、Tシャツ一枚過ごすことが出来ました。


I came to Miyako from Sendai in April. It had been so cold that I wore a coat for winter until yesterday. However, today, it was very hot and I wore a T-shirt.

午前中は引越しのお手伝いに行きましたが汗だく状態で作業をしてきました。久々の力仕事で腰が痛くなりました。運動不足はいけませんね。


In the morning, I helped moving running with sweat. I’ve never done a physical labor for along time, so felt my back hurts.

午後は、鍬ヶ崎地区花プロジェクトでお借りする土地の地主さん宅を訪問し、敷地(土地)使用の承諾を得るために動いておりました。(木田さんも一緒です。)このプロジェクトは6月1日(土)実施予定ですので、また、報告いたします。


In the afternoon, I visited a landowner who lends us a land used for The Kuwagasaki flower project. (With Mr. Kida) we will have this project on June 1st.

0 件のコメント:

コメントを投稿