2013年5月5日日曜日

みなさん、ゴールデンウイークは楽しく過ごされていますか?
YMCA宮古ボランティアセンターでは、5月3日、4日の2日間で河南、西公園・和見(わみ)の仮設にて焼きそば食べよう会を行いました。
たくさんのボランティアと住民の方々との楽しいふれあいの場となりました。
実田(みた)の仮設は、少しはなれた場所にあるので、河南の仮設で作った焼きそばをボランティアが訪問しお配りしました。


Do you have fine Golden Week?
The YMCAs Miyako volunteer center held "Let' s eat Yakisoba [fried noodles]" in Kanan and West park : Wami temporary establishments on March 3rd and 4th.
The event was a pleasant for many volunteers and people in Miyako.
Volunteers gave Yakisoba made in Kanan at Mita The Mita temporary establishment, little far from Kanan.




準備開始です。
住民の方々がいらっしゃる前に焼きそばを作らないと!
セッティングも終わり、慌しくなってきました。

消毒はしっかり!


We started to prepare for the event.
We must finish cooking Yakisoba before people come!
Setting up was finished and we became busy.

We disinfected our hands perfectly!






ボランティアは焼きそば作りに大忙し!
住民の方たちも美味しい臭いに誘われて続々と訪れて来てくれました。

まだかな?行列も出来始めました。

Voluntees were so busy to make Yakisoba!
People came here one after another because of good smell.

Do yet?
There also began to be a line.








住民の方に混じってボランティアも一緒に焼きそばパクリ(^^)V

みなさん、焼きそばの美味しさに?
自然と笑顔がこぼれました。


Volunteers eat Yakisoba with Miyako people.

The smiling face lit up automatically.
Maybe it is because good Yakisoba!


0 件のコメント:

コメントを投稿